Dag 11 Rustdag Nakuru

8 oktober 2019 - Nakuru, Kenia

Vannacht tot een uur of drie prima geslapen, de haan was volgens mij van de stok gevallen. Hij begon om 3.00 uur ineens te kraaien... Nou ja het blijkt dat de hanen in Kenia geen biologische wekker hebben en gewoon de hele dag kraaien.. Dit keer dus wakker geworden van ander gevogelte alleen een beetje te vroeg.

Gelukkig is het vandaag een rustdag en wat hebben we een geluk dat we deze in Nakuru bij Jan en Angelien in huis mogen doorbrengen. Nou ja, niet de gehele dag dan want we hebben natuurlijk wel plannen. Maar wel erg fijn om in een lekker schoon, groot en gastvrij huis te zijn met natuurlijk Nederlandse gewoonten. We moeten nu extra opletten niet alleen Nederlands te praten maar ook Engels in verband met Mercy en Patrick.

Om 7.00 hadden we afgesproken om te ontbijten. Angelien had de tafel al gedekt en was de eitjes nog even aan het koken. Heerlijke yoghurt met muesli, fruit en zelfgebakken brood met kaas. Dit alles hebben we onder de veranda buiten lekker opgegeten. Ook het eitje was heerlijk.

Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt voor de safari die vandaag op de planning stond. Drinken en eten mee en op weg met z'n vijven in de auto. Eerst de weg zoeken in de drukte van de stad. Maar we zijn er gekomen.

Na de kaartjes te hebben gekocht, oftewel 1 kaart als bewijs dat je betaald hebt mochten we het park in. Meteen stonden er al een aantal zebra's voor ons neus. We hebben echt van alles gezien. Veel bavianen, buffels, impala's en zebra's maar ook giraffen, witte neushoorns, kraanvogels , gazellen, elanden, ibissen, knobbelzwijnen en nog veel meer. Wat een mooi park zo aan de rand van de stad. Het park loopt rondom Lake Nakuru, de route door het park is ongeveer 70 km lang. Een hobbelige maar super ervaring. En wat hebben we weer een lol gehad met elkaar.

Na de safari zijn we naar het huis van Jan en Angelien gegaan. Lieke is daarna samen met Patrick doorgegaan naar NARUWASCO om de overgebleven shirts op te halen en door te brengen naar NAWASCO zodat ze daar morgen ochtend in shirt klaar staan om ons uit af te vlaggen. Ondertussen hebben Suus en ik Mercy uitgezwaaid, ze is terug naar Nairobi omdat ze een mogelijkheid heeft voor opleiding en mogelijk een baan. Ze zal zaterdag de laatste dag weer aansluiten om ons naar Nairobi te begeleiden.

Vanavond komen er een groot aantal mensen eten, 4 shorttermers, 2 mensen van het waterbedrijf en 2 kids en dan zijn wij er natuurlijk nog. Angelien is vandaag druk geweest met de voorbereidingen hiervoor en ze heeft ook nog eens de was voor ons gedaan. Hoe tof is dat, alleen worden onze shirts niet meer zo wit als ze zijn geweest... Echt helpen konden we niet met de voorbereidingen dus we hebben lekker rustig aangedaan.

Iedereen zou rond 18.00 uur komen, om 19.30 uur was iedereen er uiteindelijk. We hebben heerlijk gegeten en het was gezellig. Uiteindelijk was iedereen rond 22.15 naar huis en was het tijd voor mij om de blog te schrijven en voor de anderen om op te ruimen.

Morgen vervolgen we onze tocht naar Nyahururu een tocht van ongeveer 70 km. Wel een zwaar begin, later gelukkig wat afdalingen. Nu eerst een goede nachtrust pakken en zorgen dat we morgen om 8.00 bij NAWASCO zijn om uitgevlagd te worden.