Dag 12 Nakuru - Nyahururu (70 km)

9 oktober 2019 - Nyahururu, Kenia

Vannacht heerlijk geslapen en niet wakker geworden van de hanen gelukkig. Om 7.00 hadden we afgesproken om te ontbijten, maar Lieke was de auto al aan het inpakken. Een vogel heeft haar vanmorgen om 5.30 wakker gemaakt en toen kon ze niet meer slapen. Tsja dan maar eruit en de boel alvast voorbereiden. Na een heerlijk ontbijt hebben we de auto verder ingepakt en hebben we ons voorbereid om de tocht te vervolgen.

Dit betekend het einde van ons verblijf in Nakuru, wat zijn we daar goed verzorgd door Angelien en Jan. TOP!!!

Om 8.00 hadden we afgesproken bij NAWASCO, een waterbedrijf in het centrum van Nakuru. Toen we aankwamen had iedereen al een shirtje aan en werden we heel warm verwelkomd. De directeur heeft Lieke een cheque overhandigd van 400.000 shilling, wow. Wat een toppers. Het mooie is dat ze waarschijnlijk een gedeelte van het ingezamelde geld weer kunnen gebruiken voor projecten. Ook kregen we alle drie een tas van het waterbedrijf.

Uiteindelijk zijn we om 9.00 uur uit gevlagd door de directeur en konden we onze weg vervolgen naar Nyahururu. Vandaag de eerste 40 kilometers flink klimmen. Wel super mooie uitzichten onderweg. Nadat we op de top waren aangekomen op ongeveer 2800 meter hebben we een bui van 10 minuten gehad, brrrr. Gelukkig was er daarna de zon en konden we een beetje opdrogen. Een afdaling van 15 km volgde dat was wel even lekker. Een super mooie weg zonder te veel hobbels, gaten en drempels. Onderaan was het links af met een paar kleine klimmetjes en verder afdalinkjes. Een erg mooie route vandaag ondanks het zware begin. We zijn ook de evenaar nog overgestoken, als het goed is de 3e keer. Dit keer kon het niet missen, er stond een groot bord (de tweede keer hebben we namelijk gemist).

Bijzonderheden van deze rit: Lieke heeft 100 meter met een oranje vlinder meegefietst, of de vlinder heeft met haar meegevlogen... Het is lammetjes tijd, we hebben er veel gezien. Veilig oversteken hebben ze nog niet geleerd... Aan het einde van de tocht, vlak voor de sanitaire stop, hadden we gezelschap van Jeffrey hij was naar het land geweest en fietste op zijn mountainbike terug naar de stad. Hij heeft een paar kilometer gezellig mee gefietst. Patrick had een goede dag vandaag verteld hij, in de 15 km afdaling kon hij 55 km per uur rijden!!! En dat terwijl Lieke werd afgeremd door de parachute van een regenjas die ze aan had.

Na nog een drankje vlak voor de bestemming te hebben gedaan (we moesten toch een sanitaire stop maken) kwamen we om 14.45 aan bij het hotel Thomson Fall Lodges. Een erg mooie locatie, vlak bij de Thomson Waterval. We hebben een super kamer. Omdat het hier 's nachts flink afkoelt hebben alle kamers een open haard.

Nadat al onze spullen op onze kamer waren en we gedoucht hadden zijn we met z'n vieren naar de waterval gegaan en hebben we mooie foto's gemaakt. We hadden best trek gekregen en hebben wat patatjes gegeten met elkaar en een drankje gedaan. Het koelde snel af en nu zitten we lekker binnen in de bar bij de open haard. Buiten in de tuin lopen de Bavianen te scharrelen.

Straks een hapje eten en dan op tijd naar bed. Morgen staat er een tocht van ongeveer 100km voor de boeg. We gaan naar Nyeri.