Dag 13 Nyahururu - Nyeri (101 km)

10 oktober 2019 - Nyeri, Kenia

Vannacht heerlijk geslapen, het was lekker koel. Onze spullen ingepakt en al een gedeelte in de auto gepakt voor we naar het ontbijt liepen.

Het ontbijt was weer prima. De fietsen en overige spullen opgehaald, en klaar voor vertrek. Het is vandaag "Moi" dag, dat betekend een vrije dag voor alle mensen die officieel in dienst zijn bij een werkgever en dan ook met name de overheidsinstanties. Moi is een oud president,hij is de enige die een dag naar hem vernoemd heeft gekregen. Opvallend is dat het een dag is die wordt gepland als de nationale regering dat bepaald. Pas dinsdagavond is definitief bekend geworden dat vandaag een vrije dag was. Ons hotel was dan ook versiert met de Keniaanse vlag.

De route van vandaag was heftig, veel klimmen en nog veel meer wind. Pfff zelfs de downhill stukjes moesten we trappen om vooruit te komen. Ik ben zelf na 25 km afgestapt. Totaal op van al de kilometers fietsen en van het te veel naar het toilet moeten. Ontzettend balen, maar het is niet anders. Nu de dames de overige 76 km supporten op deze loodzware tocht. Wel hebben we weer door een geweldig mooi landschap gereden. Aan de ene kant Mount Kenya, aan de andere kant Aberdare National Park. Geweldige uitzichten en natuurschoon. De top van Mount Kenya hebben we niet kunnen zien door de wolken.

Ook vandaag veel enthousiaste kinderen langs de weg, sommigen renden zelfs met ons mee. Helaas hebben we ook vandaag een buitje regen gehad. Gelukkig waren de dames weer droog toen we bij het hotel aankwamen. Onderweg zijn er nog wel een aantal aanvaringen geweest met beestjes. Suus 1 in haar gezicht, gelukkig had ze net haar mond dicht. Lieke had er zelfs 1 gevangen met haar handschoen waardoor ze op een downhill stil moest staan om het beestje te bevrijden. Suus heeft last van Lieke, zij heeft een "fietsstof door de mond geopend kuchje". Heel vervelend als je er naast fiets.... Oja, Monique heeft hetzelfde opgelopen.

Vandaag zijn we voor de 4e keer de evenaar gepasseerd. Sjonge hier maken ze er wel een happening van. Bij elk bord staan mensen om te laten zien dat het water de andere kant op stroomt, terwijl dit op zo'n kleine afstand helemaal niet kan... Maar goed iedereen moet zijn geld verdienen. Wij hebben bedankt voor het trucje en zelf foto's genomen. Interessant was ook wel hoe de borden geplaatst stonden, de evenaar maakt wel heel bijzondere bochten..

Uiteindelijk zijn we na 101 km aangekomen in Nyeri bij het hotel Green Hills. Een erg mooi hotel die alleen wel een hele steile toegangsweg heeft.. Lieke is naar boven gefietst, Suus heeft haar gewone schoenen aangedaan en is maar naar boven gelopen. Het is een hotel waar steeds een stukje bij aan is gebouwd, dus veel verschillende gangetjes.  Een waar doolhof. Ze hebben hier ook een spa. Lieke wist dit dus heeft ze massages geregeld. Helaas maar 2, maar Lieke en Suus hadden er het meeste recht op. Ze hebben beiden een stevige massage gehad, wat ik van ze begrijp is dat het een groot succes was. Beiden kwamen ze een beetje verdwaasd terug van de massage. Ik heb genoten van de sauna, stoomsauna en de jacuzzi. De jacuzzi was alleen wat aan de korte kant, hahaha. We hebben dus heerlijk gerelaxt, hierna hebben we ons snel even gedoucht op onze kamers en zijn we daarna gaan eten.

Nu zijn we allemaal moe dus gaan we lekker slapen. Morgen eerst op naar Karatina waar we een waterbedrijf zullen bezoeken. Daarna fietsen we door naar Murang'a waar we ook nog een waterbedrijf bezoeken, de laatste van onze trip. De gehele route is ongeveer 60 km. Hopelijk gaat het met mij morgen ook weer beter en kan ik het laatste stuk van Karatina naar Murang'a meefietsen.

1. Ria en Marinus:
    10 oktober 2019
    Hoi toppers.

Morgen de laatste trip. We zullen jullie mooie verhalen van deze supertrip missen. Ook voor morgen "Blijven genieten"

Groet Ria en Marinus