Dag 16 uitrusten en nagenieten in Nairobi

13 oktober 2019 - Nairobi, Kenia

Vandaag de dag om uit te rusten en na te genieten. Alleen heb ik volgens mij de afgelopen nacht de 1076 km nog eens overgedaan door alle indrukken te verwerken. Conclusie, om 6.00 zat ik op de bank de herhalingen van Flikken Rotterdam (die mogen we gelukkig kijken vanuit Kenia) te kijken. Het regenseizoen is hier nu officieel begonnen, het heeft namelijk de hele nacht geregend. Een hele goede zaak voor Kenia want het was hier echt kurkdroog.

Nadat ook de andere dames wakker werden rond een uurtje of 8.30 hebben we lekker nog even gerelaxt met een kopje thee. Daarna toch maar even onder de douche gestapt om op te frissen. Ondertussen hadden we bezoek van een aantal apen (groene meerkatten) op het terras van Lieke. Brutale apen, als we de deur niet hadden dicht gedaan waren ze gewoon naar binnen gelopen, rechtstreeks naar de koelkast zo slim zijn ze dan wel weer vertelde Lieke.

We hebben een ochtend wandelingetje gemaakt naar de Mall, dichtbij het appartement van Lieke (hierbij hadden we beter de lieslaarzen aan kunnen trekken vanwege de grote plassen op de weg. Suus liep vandaag naast haar schoenen maar kreeg toch geen natte voeten...

In de Mall hebben we heerlijk ontbeten met een Noors ontbijt. Gepocheerd ei met gerookte zalm, toast met cranberry jam, kruiden kaas ed. We hebben hier heerlijk een tijdje gezeten. Ondertussen begon het ook weer te regenen. Na het ontbijt zijn we nog even naar de supermarkt geweest en hebben we brood gekocht bij de Nederlandse bakker "Brood".

Toen het wat droger werd zijn we weer naar huis gelopen. Gelukkig zijn we droog overgekomen. Eenmaal in het appartement van Lieke zijn we aan het opruimen geslagen. De tassen opgeruimd en de onderdelen van de fietsen gehaald die van ons waren en de fietsen in originele staat gebracht. Poehh... we hadden de fietsen gisteren allemaal in de berging gezet, alleen waren we vergeten dat we onze schoenen en natte shirts er nog hadden staan en hangen. Dus toen de deur open ging kwam me toch een lucht uit dat kamertje... PFFFFF. Eerst maar even door luchten. Lieke heeft nog even een wasje aangezet, daarna lekker met elkaar gerelaxt, beetje kletsen, puzzelen , internetten, ed. De stroom was nog eens even uitgevallen maar gelukkig heeft de wasmachine wel zijn werk gedaan en hebben we de was kunnen ophangen.

Uiteindelijk was het zo 17.50 en was het tijd om te vertrekken, we hadden namelijk met Bouke afgesproken om te gaan eten. We zijn naar de Italiaan geweest, La Terrazza. Hier echt heerlijk gegeten. Echt Italiaans in Kenia. Nairobi is in vergelijking tot de rest van Kenia een land op zich. Zo anders dan up country, maar zeker ook zijn charmes.

Nu nog even de blog schrijven en op naar bed. Morgen gaat vroeg de wekker, om 6.00 uur worden we opgehaald voor de safari in Nairobi National Park.