Dag 3 Narok - Bomet (82 km)

30 september 2019 - Bomet, Kenia

Na een wat onrustige nacht (dat krijg je als je  je 132 km van gisteren nog eens een keer doet in gedachten...), een goed ontbijt en een nieuwe binnenband voor Mercy zijn wij om 8.30 vertrokken. Eerste de auto vol tanken, en Liekes fiets niet te vergeten.

Lieke's fiets voltanken

Op weg naar Bomet, ongeveer 82 km met onderweg nog een stop vlak voor Bomet voor een kraambezoek.

De toch gaat voorspoedig, we kunnen mooi snelheid houden, bijna de 70 aangetikt downhill JEAH!!!

Onderweg zijn we Zebra's tegen gekomen

Zebra's

En natuurlijk veel wandelende mensen, en motoren. De kinderen langs de kant van de weg hebben de dag van hun leven gehad, wielrenners en dan ook nog een 3 blanke vrouwen. Geweldig, ze begonnen te joelen als we langs kwamen.

Een heuvelachtig landschap met op het einde toch wel een flink stuk net wat steiler dan vals plat. Mijn beentjes begaven het en ik heb de laatste 15 kilometer in de auto afgelegd (die 132 van gisteren hebben er flink ingehakt). Suus heeft vandaag de route helemaal gefietst met af en toe wat hulp van de auto om naar boven te komen. Haar kuit is nog niet al te best maar op deze manier komen we er wel. Lieke en Mercy blijven gewoon doortrappen, Toppers zijn het! Proud of them.

Onderweg kwamen we het enige bordje in Kenia tegen met pas op voor fietsers. Natuurlijk moesten we daarmee op de foto.

Pas op fietsers

Onderweg richting Bomet werd het steeds groener, een teken dat de grond hier vruchtbaar is. Er worden hier veel groenten en fruit verbouwd. Hiermee staan de mensen langs de kant van de weg om te verkopen aan voorbijgangers.

We moesten even zoeken naar het huis van Winny, maar gelukkig hebben we het gevonden. De kinderen van het dorp kwamen ons al tegemoet. Met de kleine Dylan gaat het erg goed. Mooi mannetje om te zien. Winny had een kleine lunch bereid, pff wat je klein noemt.. rijst met 2 verschillende soorten Keniaanse ratatouille met bonen. Heerlijk. Na bijgekletst te hebben was het nog maar een paar kilometer tot het hotel. Lieke is nog even naar het waterbedrijf gegaan voor een interview, Suus en ik hebben heerlijk gedoucht en gerelaxt.

We slapen vannacht in een super mooi hotel. We zitten nu aan de tafel vooraan op de foto, alleen is het een beetje donker en heb ik geen verlicht toetsenbord...

Uitzicht vanaf onze kamer Brevan Hotel

Nu is het tijd om te eten en dan lekker slapen, Suus en ik hebben allebei een eigen bed, heerlijk!!!

Morgen willen we rond een uurtje of 8 vertrekken vanaf het waterbedrijf. Vanaf daar zullen een aantal mensen meefietsen tot het einde van het dorp.

1. Willemien Meijerink:
    30 september 2019
    Geweldige foto’s! En wat een belevenis maken jullie mee, fantastisch op de kuit van Suzan na😅 heel veel plezier en succes de komende dagen, ik lees je blog met veel plezier! 😘😘
  2. Gerhard en Beth:
    30 september 2019
    Kanjers zijn jullie.Doorgaan.Groet van hier.
  3. Anita Kroeze:
    30 september 2019
    Super leuk om zo een beetje mee te kunnen beleven wat jullie echt zien ,voelen, ruiken en proeven!
    Trots op jullie girlies!
  4. Jenneke:
    30 september 2019
    Zo super stoer! En mooi om mee te lezen met jullie belevingen op weg. Succes!
  5. Peter van de Pol:
    30 september 2019
    Safari njema dames! Knappe prestatie!
  6. Ria Nijland Groteboer:
    30 september 2019
    Meiden super leuk om jullie te volgen.
    Geniet van jullie mooie hotel.
    Welterusten en voor morgen go, go, go, go
  7. Wim Reins:
    30 september 2019
    Mooi dat alles redelijk naar wens verloopt.
    Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met de kuit van Suus veel plezier en succes morgen. Weer een dag met nieuwe mogelijkheden
  8. Nelleke:
    1 oktober 2019
    Wat een avontuur meiden!!! Heel veel succes Jullie zijn toppers xxx